søndag den 19. august 2012

Feriedagbog: ankomsten

Efter en forsinkelse på 5 dage kommer så tredje del af feriedagbogen. Du kan læse tidligere indlæg af dagbogen her og her.

Tredje del handler om vores første dag på Absalon Camping nær Københavns centrum. Feriedagbogen er ment som en slags guide med tips til en god ferieoplevelse for børnefamilier i Københavnsområdet og det er mit håb, at du finder noget, du kan bruge her.

Som nævnt i indlægget om forberedelsen, havde vi fundet ud af, at allerede efter anden overnatning, ville det være billigst for os at blive medlem af DCU. Medlemskortet, som samtidig gjaldt som campingpas dukkede op allerede 10 dage inden ferien, så det var i sig selv trygt at vide, at der var fuldstændig styr på det.

Vi ankom til Absalon Camping fredag eftermiddag og tjekkede ind på vanlig vis.
Vi fik en god plads helt henne for enden af campingpladsen, hvor teltområdet befinder sig. Vi havde på forhånd bestilt en plads, så vi kunne være helt sikre på, at der ikke ville være optaget, når vi skulle på ferie og selv om det viste sig ikke at være nødvendigt, ville vi nok alligevel gøre det igen en anden gang, for man kan jo aldrig vide. Og så koster det ingenting at reservere. Det gør det ofte på campingpladser rundt omkring, så allerede her fik vi et godt førstehåndsindtryk af pladsen.

Noget af det første, jeg bemærkede, var den imødekommende måde, vi blev taget imod på. Både værterne og deres ansatte havde et tydeligt mål om, at vi skulle have en god oplevelse.
Al information blev givet klart og tydeligt og pakket ind i smil.

Badefaciliteterne var der bestemt heller ikke noget i vejen med. Der var både baderum for hhv. herrer og damer og de lidt større familierum, hvor der er mulighed for at have de små med ind. For at spare plads er baderum på campingpladser ofte ret snævre og selv om Absalon Camping af åbenlyse årsager også har forsøgt at udnytte pladsen bedst muligt, kunne vi konstatere, at det var så gennemtænkt, at det ikke gjorde badeoplevelsen træls. Den måde, døren vender på, vinklen på aflukket fra omklædningsdelen til selve baderummet og andre små detaljer kan have ganske stor betydning, uden det tager plads fra andre baderum og det havde de gjort rigtig godt.

En anden vigtig ting at bemærke er, at Absalon Camping tilsyneladende ikke er faldet for fristelsen til at lade gæsterne betale for varmt vand. Det er med til at give en god oplevelse, for så slipper man for at rende rundt med magnetkort og mønter og man risikerer ikke lige pludselig at få en kold skylle i slutningen af sit bad!

Men det, der gjorde størst indtryk var nok den høje kvalitet på rengøringen, som vi i løbet af ugen ikke kunne sætte en finger på - og når man er væk hjemmefra, betyder det altså en del, at man ikke går med følelsen af at skulle dele døde hudceller og pubeshår med andre (undskyld, hvis jeg er lidt for ligefrem her...)

Og endelig var der på campingpladsen en tydelig atmosfære af ferie. At gøre tingene effektivt og hurtigt, samtidig med at man giver sine gæster det indtryk, at man ikke har travlt, betyder meget for en god ferieoplevelse. Det er jo ret svært at slappe af, hvis de ansatte virker som om de har krudt i r...n og fiser rundt som havde de en indpisker i hælene.

Også dét formåede Absalon Camping på betryggende vis. Man kan næsten fornemme det i deres video på youtube, men også kun næsten:

Vi kan varmt anbefale Absalon Camping, men jeg er slet ikke færdig med roserne endnu, for jeg har slet ikke fortalt om vores ture til Københavns centrum. Det kommer senere...

I de seneste par indlæg her og her, har jeg lovet at fortsætte beretningen på dato og det har vist sig at være en mindre god idé, så denne gang vil jeg bare nøjes med at sige: der kommer mere om vores ferie i København! Så hold øje med bloggen og del den gerne med andre, for jo flere læsere, vi har, jo flottere præmier kan jeg dele ud! Stay tuned!