mandag den 17. december 2012

Overskuddet går til Frelsens Hær!

Jeg har truffet den beslutning at lade overskuddet fra salget af Skrymers Handske som Paperback gå til Frelsens Hærs julehjælp i år.

Beslutningen har ikke været let, for jeg ønsker ikke at lukrere på folks nød. Når jeg så alligevel har besluttet at gøre det, er det fordi jeg hellere lever med risikoen for, at folk tror, jeg er en kynisk handelsmand. Det er trods alt børnenes juleglæde, det drejer sig om.

Beslutningen skal bl.a. ses i lyset af Joachim B. Olesens seneste korstog mod socialt udsatte, som jeg har skrevet et indlæg om her.

Det vil altså være sådan, at når man køber Skrymers Handske som Paperback, så går overskuddet til Frelsens Hærs julehjælp. Det betyder nærmere bestemt, at for hvert eksemplar af bogen, jeg sælger fra i dag og indtil 31. december, vil 30-100 kroner gå til Frelsens Hærs julehjælp i år.


Når jeg ikke kan give et mere præcist tal på det, er det fordi omkostningerne afhænger af de led, der skal have deres bid af kagen. Der er trykkeomkostninger, transport og den fortjeneste, som den enkelte boghandler skal have.

Når vi når til nytåret, vil jeg så lave en beregning på den samlede indtægt og trække mine omkostninger fra. Resten går til Frelsens Hærs julehjælp.

Du kan købe bogen online, enten hos Saxo eller direkte hos mig. Det sidste giver et større overskud til julehjælpen, men jeg kan desværre ikke tage dankort, så hvis du ønsker at betale med dankort, er Saxo et godt alternativ.

En anden mulighed er at købe bogen hos den lokale boghandler. Hvis de ikke har den på lager, kan de bestille den hjem.

Du kan læse mere om bogen her
-------------------
Tilføjelse d. 18. dec.
Ved gennemgang af økonomien i salget af bogen har jeg rettet til, så beløbet svarer bedre til det, jeg regner med, der vil være i overskud pr. bog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar! Det er altid en glæde at få respons!

Hvis du har kommenteret som anonym, kan du altid vende tilbage til indlægget og se, om der er blevet svaret på din kommentar.

Har du derimod identificeret dig selv, f.eks. som registreret bruger eller med din Googlekonto, kan du vælge at få tilsendt besked ved at sætte vinge ved boksen "Underret mig."