fredag den 23. maj 2014

Lækker BæverRøvs-Is - velbekomme...

Kunne det friste med en rigtig lækker soft-ice eller en skålfuld Carte D'or Luxus med Vanilje her i sommervarmen?

Jeg har i hvert fald tænkt tanken et par gange de seneste par dage, hvor temperaturen har været helt oppe på "Bikini-og-Solskold."

Men da jeg kørte hjem fra arbejde her i eftermiddags må jeg nok erkende, at min lyst til disse søde, kolde iskugler hvilende i en hjemmelavet vaffel dalede som tilslutningen til Venstre under et tøjudsalg!

Simon og Simone kunne nemlig i Radio24syv fortælle, hvor smagsstoffet i vaniljeis kommer fra. Det er et smagsstof, som erstatter den rene vanilje og det hedder noget så kongeligt som Castoreum.

Og hvor kommer Castoreum så fra?

Joh, det kommer såmænd fra sådan en fætter her:



Og inden du nu tænker: "Nåja, men så er det jo et naturligt smagsstof..." så vil jeg bare fortælle dig, at det jo ikke er fra et hvilket som helst sted på sådan en bæverkrabat, man høster Castoreum.

Castoreum er et gulligt sekret fra Bæverens analkirtler. Ja, det var det, jeg skrev: analkirtler!

Eller sagt på en anden måde: Når du lader tungen danse op over en gammeldags vaffel med to kugler, er det nærmest som at bappe et vanddyr i endetarmen.

Jeg tror nok, jeg suger mundvandet til mig og springer over "Vaniljedrøm" her til sommer...

Tilbage står dog et spørgsmål, som jeg slet ikke har lyst til at tænke til ende (no pun intended)

Hvem i alverden fandt dog ud af, at bæverens sure røv smager af vanilje?Og hvordan?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar! Det er altid en glæde at få respons!

Hvis du har kommenteret som anonym, kan du altid vende tilbage til indlægget og se, om der er blevet svaret på din kommentar.

Har du derimod identificeret dig selv, f.eks. som registreret bruger eller med din Googlekonto, kan du vælge at få tilsendt besked ved at sætte vinge ved boksen "Underret mig."