søndag den 8. november 2015

Thors Hammer - nummer 2 i serien "Projekt Fyrkat" udkommer i 2016

I min store naivitet havde jeg egentlig regnet med at få skrevet nummer 2 i min romanserie "Projekt Fyrkat" inden udgangen af 2013 - øhm... sådan gik det ikke helt...

Faktisk har jeg været nødt til at lægge den på hylden af flere omgange, indtil jeg fandt ud af, at det, jeg skrev på, i virkeligheden slet ikke var nummer 2 i serien, men derimod nummer 3.

Så nu har jeg taget konsekvensen og startet forfra - med nummer 2, altså, ikke nummer 3 - og med deltagelsen i årets NaNoWrimo (klik på linket for at finde ud af, hvad det er for noget...) kan jeg godt mærke, det giver historien et lille boost.

Romanens arbejdstitel er "Thors Hammer," men det kan selvfølgelig nå at ændre sig undervejs.

Thors Hammer handler om, hvordan børnene Tjalfe og Røskva vågner ombord på Asernes skib, Alfheim, mens skibet er under angreb. De flygter sammen med deres venner, Thor, Loke og Freja og begiver sig af sted på en rejse, der hurtigt viser sig at gå et helt andet sted hen end de havde regnet med.

Asernes nye højteknologiske rumskib, som Aserådet til Thors irritation har døbt "Mjølner," er nemlig blevet hi-jacked på sin første testflyvning og nu gælder det om at skaffe det tilbage, inden Jætterne får kopieret Thors hidtil farligste våben, "Hammeren."

Hvad det ender med, kan jeg ikke afsløre - bl.a. fordi jeg ikke ved det endnu - men jeg er sikker på, at det bliver spændende.

Indtil videre ser forsiden sådan ud:


I dag, søndag d. 8. november er jeg nået op på ca. 10% af, hvad jeg tror, længden bliver, når bogen er færdig. Når den er klar, bliver den sat til salg både som eBog og som PaperBack.

Nåja, jeg var lige ved at glemme noget!

Kunne du tænke dig at være med i tilblivelsen af "Thors Hammer," så har du chancen nu...
Jeg kunne nemlig godt bruge nogle sindssygt sanselige superlæsende Science Fiction fanatikere med sans for detaljer til at gennemlæse mit udkast til fortællingen. Alt, du skal gøre, er at klikke ind her og tilmelde dig. Så får du adgang til mit hemmelige "Thors Hammer Arkiv" med de kapitler, jeg har skrevet indtil videre. Dem kan du downloade som PDF og hvis du giver mig tilbagemelding på dem, får du som tak for hjælpen et gratis eksemplar signeret af forfatteren med posten, lige så snart bogen udkommer. Jeg har plads til i alt 10 testlæsere, så tilmeld dig hellere i dag end i morgen!

NB! De 10, der først kommer med tilbagemelding, modtager bogen, så det er altså ikke nok at tilmelde sig - der skal arbejdes for sagen først!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar! Det er altid en glæde at få respons!

Hvis du har kommenteret som anonym, kan du altid vende tilbage til indlægget og se, om der er blevet svaret på din kommentar.

Har du derimod identificeret dig selv, f.eks. som registreret bruger eller med din Googlekonto, kan du vælge at få tilsendt besked ved at sætte vinge ved boksen "Underret mig."